Bátony Metall logó
Bátony Metall logó
slider-1
slider-2
slider-3

Pályázataink

A Rugalmas Foglalkoztatás Bevezetése a Bátony-Metall Kft-nál (GINOP-5.3.2-16-2016-00145)

A Bátony-Metall Kft.-t 1996-ban alapította egy német magánszemély és egy német cég. A tulajdonosi összetétel azóta is változatlan. A jelenlegi magyar ügyvezetés 1999 óta irányítja a céget. A vállalkozás folyamatosan fejlődik, árbevétele évről évre 10-15%-kal nő. A fő tevékenysége: kommunális berendezések (hótolók, kefés tisztító berendezések) fémszerkezeteinek gyártása. 95%-ban német piacra termelnek.

A Bátony-Metall Kft.-nél a program indulásakor 56 fő alkalmazott volt. Céljaik között szerepelt egy 2000 m2-es új csarnok megépítése két éven belül, termékek készre szerelése, illetve a raktározás megoldása.

A cégben mindenki hagyományos munkaviszonyban (napi 8 óra, ugyanazon a helyszínen) dolgozott. A vállalatnál jelenleg két műszakban folyik a munka. A személyzeti ügyeket a gazdasági vezető végzi, nincs külön HR részleg a cégen belül.

A termelés gyakran hétvégén is zajlik, különösen az intenzívebb őszi-téli hónapokban, annak érdekében, hogy a megnövekedett igényeket ki tudják elégíteni.

A megrendelések eloszlása nem egyenletes. Emiatt vannak túlterhelt időszakok és üresjáratok is. A rendeléseket meghatározó mértékben a német testvércégtől kapják, általában attól függően, hogy oda hogy érkeznek be a külső megrendelések. Ez nagyon kiszámíthatatlanná teszi a termelési kapacitások tervezését, szükség van nagyfokú rugalmasságra és alkalmazkodási képességre.

A cég nagyon komoly figyelmet fordít az utánpótlás biztosítására, nevelésére. Tanulóképzéssel is foglalkozik, ahol minden évben 5-10 diákot fogad a környező középiskolákból. Ettől függetlenül az egyik legnagyobb kihívásnak a szakképzett munkaerő folyamatos biztosítását tartják a következő időszakban is.

A projekt célja az volt, hogy új típusú, rugalmas foglalkoztatási formákat vezessünk be a cégnél. A cégen belül összesen 10 munkakör átalakítását tervezzük. Az átalakítások összesen 12 munkatársat érintettek, valamint 2 fő új munkavállaló felvételére került sor ugyancsak rugalmas formába.
Az ügyvezető, az üzemvezető és a gazdasági vezető, az üzemvezető helyettes, a technológus és a technikus munkarendjét kötetlen formába alakítottuk. A kötetlen munkarend előnye, hogy feladataikat távolról is intézhetik, és az idejüket maguk osztják be, így hatékonyabbá vált a munkavégzés és segítettük a munka-magánélet megvalósulását is.

A fizikai dolgozók munkaköreinek munkaidőkeretre történő alakítása stratégiai megfontolásból történt. A Bátony-Metáll Kft.-nél bizonyos időszakokban kisebb a dolgozók leterheltsége a kevesebb megrendelésből adódóan. Az intenzívebb periódusokban gyakori a túlórázás. A munkaidőkeret bevezetésével a lehetőségünk volt a pontosabb tervezésre, és a bevételekhez igazodó munkabér-kifizetésre. Ehhez kapcsolódóan teljesítményértékelő rendszer is bevezetésre került a cégnél.

A projekt megvalósításához az alábbi szolgáltatásokat vettük igénybe:

Vezetői workshop, műhelymunka

Szervezeti szabályzatok kialakítása, átalakítása: szervezeti szabályzatok felülvizsgálatához, átalakításához, fluktuáció dokumentációjának kialakításához kapcsolódó tanácsadás

Munkaszerződések, munkaköri leírások felülvizsgálatához, módosításához kapcsolódó tanácsadás

Teljesítményértékelési rendszer kialakításához kapcsolódó tanácsadás

Munkavállalói igényfelmérés motivációs rendszer kialakításához kapcsolódó tanácsadás

Távoli elérés rendszerének megtervezése, kialakítása, informatikai tanácsadás

A rugalmas foglalkoztatás bevezetéséhez kapcsolódó jogi, pénzügyi, munkaügyi tanácsadás, támogatási lehetőségek, adókedvezmények vizsgálata

Vezető képzés (1 fő ügyvezető részére)

Coaching (2 fő ügyvezető részére)

Műhelymunka: Együttműködést fejlesztő és stresszkezelő workshop a kulcsmunkavállalók részére

Atipikus foglalkoztatási formák a gyakorlatban tréning (20 fő x 3 csoport x 1 nap)

Műhelymunka: Munka-magánélet workshop az összes munkavállalónak

Műhelymunka: Mentor felkészítési workshop

A szolgáltatások indoklása az Átvilágítási jegyzőkönyvben és Átszervezési tervben található és a költségüket a Költségvetési adatlapokon rögzítettük.

A projekt keretében több eszközt is beszerzünk,

Asztali számítógépek (2db) és monitorok (3 db)

Notebook (2 db)

MS Office irodai programcsomag (5 db)

Szerver gép (1 db)

Professzionális irodai fénymásoló/nyomtató (1 db)

Ez a weboldal is sütiket használ!
A kényelmes böngészési élmény érdekében sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. A weboldalon megtekintheti az Adatkezelési és Süti Tájékoztatónkat (PDF).
Szükséges:
Az weboldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges sütik. Ezek nélkül a weboldalt nem lehet megtekinteni.
Statisztikai:
A weboldal statisztikáinak elemzésével tudjuk weboldalunkat hatékonyabbá tenni, hogy a lehető legmagasabb felhasználói élményt nyújtsuk kedves látogatóinknak. Ezért gyűjtünk statisztikai adatokat a Google Analytics segítségével, amely kizárólag az IP címeket tárolja a személyes adatok közül.
Reklámcélú:
Azért települnek ezek a sütik, hogy a felhasználók számára egyedi ajánlatot, és számára releváns, érdeklődési körébe tartozó reklámajánlatokkal tudjuk megcélozni.
Sütik működésének megtekintése Elfogadom